با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ فرهنگیان از خدمات مراکز رفاهی آموزش و پرورش راضی نیستند
زیارت عاشورا

کارشناس مسایل آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش مراکز رفاهی خود را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کرده اما گزارش ها بیانگر این مطلب است که درصد قابل توجهی از فرهنگیان و معلمان از خدمات آن ها راضی نیستند.

علی پورسلیمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با داشتن بیش از یک میلیون فرهنگی و 91 هزار و 930 فضای آموزشی از گسترده ترین دستگاه های دولتی به شمار می رود که در سراسر کشور پراکنده است.
پورسلیمان اضافه کرد: یکی از مقولاتی که در بحث رفاه معلم مغفول مانده است توجه به مراکز رفاهی مانند خانه های معلم ، مراکز و ستاد اسکان فرهنگیان و استخرها است.
مدیر سایت سخن معلم با اشاره به اینکه اینگونه مراکز از مشکلات و نارسایی مختلفی رنج می برند، گفت: به عنوان مثال ، در خانه های معلم تعرفه هایی که اعمال می شود تفاوت چندانی با بیرون ندارند و چه بسا قیمت ها و حتی تسهیلات ارایه شده در مکان های خارج از آموزش و پرورش مقرون به صرفه تر و بهتر نیز باشند.
پورسلیمان از مشکلات دیگر در این زمینه را برخورد نامناسب و بعضا غیرفرهنگی عوامل دست اندرکار در این مراکز دانست و یادآور شد: با وجود اعتراضات مکرر تاکنون مقامی در این زمینه پاسخگو نبوده است.
وی با اشاره به اینکه مشکل عمده دیگر در این گونه مراکز ، پایین بودن سطح بهداشت و نظافت است، توضیح داد: در مراکز اسکان فرهنگیان مشاهده شده است که پتوها و بالش ها چند سال است که شسته نشده اند.
کارشناس مسایل آموزش و پرورش اظهار داشت: افراد و اشخاص حقیقی و یا حقوقی که این گونه مراکز را اجاره کرده اند برای آنکه بتوانند از عهده تامین مخارج و یا حداقل اجاره بها بر آیند از کیفیت خدمات کم می کنند.
پورسلیمان اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش با مشاهده چنین وضعی و با اینکه عملا به وضعیت اینگونه مراکز اقامتی واقف است فعالیت خاصی برای بهبود وضعیت آنها انجام نمی دهد و در نهایت دود این وضعیت در چشم فرهنگیان و معلمان می رود.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مراکز رفاهی وزارت آموزش و پرورش با توجه به گستردگی و ظرفیتی که دارند می توانند در تامین رفاه و معیشت معلم نقش مهمی داشته باشند اما مشکل اصلی آن است که مقوله رفاه در وزارت آموزش و پرورش تعریف خاصی نداشته و یا متولی خاصی ندارد.
این کارشناس مسایل آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش سعی می کند تا حدامکان هزینه های کارکنان را کاهش داده و با صرفه جویی در منابع و امکانات بتواند از درصدی که از این بخش رها می شود به سرفصل های دیگر سرازیر کند.
پورسلیمان افزود: این در حالی است که معیشت و رفاه معلم باید در کنار عوامل دیگر که یکی از آن ها توجه جامع به مراکز رفاهی و تفریحی است بار دیگر بازتعریف شوند.
وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال 93 مسوولان وزارت آموزش و پرورش طرح یکپارچه سازی خدمات رفاهی را مطرح کردند، یادآورشد: در قالب این طرح قرار بود یک شناسنامه فرهنگی برای فرهنگیان پیش بینی شود تا گزارشی از خدماتی که هر همکار فرهنگی از بدو فعالیت تاکنون دریافت کرده در آن درج شود.
پورسلیمان اضافه کرد: اکنون این سوال مطرح است که کار تدوین پروژه شناسنامه رفاهی فرهنگیان به کجا رسیده است ؟ و آیا منزلت و شخصیت معلمان در این گونه مراکز رعایت خواهد شد ؟



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:, | 14:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |